Publikuj, czyli wydruk kilku arkuszy jedna opcja

Stworzony projekt może być drukowany z obszaru modelu lub arkusza. Obszar modelu pozwala na wydruk „w czasie rzeczywistym”, czyli włączenie opcji drukuj, wybranie obszaru, zdefiniowanie paramentów i włączenie drukowania. W obszarze arkusza, też możemy wydrukować każdy arkusz oddzielnie, ale można też skorzystać z opcji Publikuj, czyli wybrania zdefiniowanych arkuszy i wydruk jeden za drugim już bez kolejnych czynności. Jak to […]

Czytaj więcej

Brak kreskowania

Przypadłość braku kreskowania i niemożności wprowadzenia nowego zdarza się zazwyczaj na projektach, które od kogoś dostaliśmy. Zazwyczaj, ale nie zawsze. Czasem rysujemy plik od początku, wprowadzamy elementy, kreskujemy je, a na następny dzień nie ma tego kreskowania i nowego też wprowadzić nie możemy. Taka sytuacja może się zdarzyć w programie ArCADia lub INTERsoft-INTELLICAD. Jeśli dostaliśmy od kogoś plik i nie […]

Czytaj więcej

Wyłączenie okna zgłoszeń

11Włączając dowolną opcję w programie ArCADia lub INTERsoft-INTELLICAD pojawia się małe okno po prawej stronie ekranu. Można je przesuwać, zamykać i nie ma to żadnych konsekwencji na pracę w programie. Okno to Okno zgłoszeń, które zmienia się wraz z fazą polecenia, które je wywołało. Okno to zawiera listę dostępnych podopcji danego polecenia, można powiedzieć, że lista ta jest powtórzeniem wypisanych […]

Czytaj więcej

Seryjne zaznaczanie

Domyślnie w programie ArCADia i INTERsoft-INTELLICAD po zaznaczeniu dowolnego elementu kolejny zaznaczamy bez używania dodatkowych klawiszy, czyli klikamy na element, na kolejny i kolejny. Odznaczamy natomiast, jeśli chcemy odznaczyć jeden z zaznaczonych elementów, wciskając przycisk Shift i klikając na element. Ułatwia to pracę nad rysunkiem. Jeśli jednak jesteśmy przyzwyczajeni do innego zachowania programu, ponieważ właśnie przeszliśmy na rysowaniu w jednym […]

Czytaj więcej

Przesuwanie rysunku na ArCADia 10 i INTERsoft-INTELLICAD

Podczas pracy nad rysunkiem bardzo często zachodzi potrzeba przesunięcia go. Jeśli rysujemy, używając głównie myszki, to „naturalnym” przesunięciem będzie wykorzystanie kółka myszy. Głównie używany go do powiększania i pomniejszania rysunku, czyli do opcji zoom, ale może też służyć do przesunięcia rysunku, bez zmiany skali wyświetlania. Jeśli kółkiem myszy ruszymy do przodu, to powiększymy fragment rysunku (przybliżymy się do niego). Jeśli […]

Czytaj więcej

Powtarzanie poleceń

ArCADia LT – w tym programie powtórzenie ostatniej operacji odbywa się poprzez kliknięcie prawym klawiszem lub przyciśnięcie przycisku Powtórz: znajdującego się z lewej strony paska poleceń.     ArCADia, ArCADia PLUS i INTERsoft-INTELLICAD – w tych programach użytkownik definiuje, w jaki sposób chce powtarzać polecenia. Domyślnie kliknięcie prawym klawiszem myszy wyświetla menu kontekstowe, które na górze pokazuje ostatnie polecenie. Kilka […]

Czytaj więcej

ArCADia 10 – opcja Zmierz

9Na wstążce Start programów ArCADia 10, ArCADia PLUS 10 i INTERsoft-INTELLICAD znajduje się opcja Zmierz. Większość osób uważa tę opcję za funkcję do zmierzenia wskazanego dwoma kliknięciami odcinka. Jednak nie jest to ta opcja. Zmierz i Podziel to opcje, które dzielą element na części. Zmierz odmierza podaną wartość na elemencie. Podziel dzieli go na zadaną ilość równych części. Zacznijmy od […]

Czytaj więcej

Dwie linie rysowane jednocześnie

Programy ArCADia i ArCADia PLUS posiadają opcje rysowania linii, prostej, półprostej, polilinii i multilinii. Linia to odcinek, któremu zadajemy początek i koniec. Po narysowaniu linii możemy kontynuować wprowadzanie w innym kierunku. Grubość linii jest zawsze taka sama na całej jej długości.   Prosta się nie kończy; idzie od jednej krawędzi ekranu do drugiej. Zadajemy ją jako pojedynczy element, wskazując dwa […]

Czytaj więcej

Zmiana wykrytego punkty zaczepienia

Przy rysowaniu w 3D ważne jest, żebyśmy widzieli to, co rysujemy i gdzie to robimy. Chodzi tu głównie o rysowanie z punktami zaczepienia, które przy widoku z góry mogą bardzo mylić. Dla przykładu: narożniki prostopadłościanu na rzucie będą dwoma pokrywającymi się punktami, dlatego sprawdźmy zawsze, czy kolejny element rysujemy od odpowiedniego miejsca. Pomiędzy punktami zaczepienia osadzonymi na danym elemencie możemy […]

Czytaj więcej

Poruszanie się po projekcie przy rysowaniu w 3D

Przy tworzeniu trójwymiarowych projektów nie wystarczy nam domyślny widok z góry. Musimy go zmodyfikować. Najprościej, i moim zdaniem jednocześnie najtrudniej, zmieniamy widok poprzez wciśnięcie (i trzymanie) klawisza Shift i kółka myszy – obracamy widok. Łatwo wywołać, czasem nawet niechcąco, ale teraz ustawić go tak, żeby było dobre, to już nie tak łatwo. Może to kwestia wprawy, ja wolę proste i […]

Czytaj więcej
1 2